Rasy

Go down

Pisanie autorstwa Skryba on Sob 02 Lut 2019, 19:19


Poszerzone opisy wszystkich ras znajdują się tutaj. (W trakcie budowy)

Informacja przydatna przy pisaniu historii: Jeżeli w opisie danej rasy nie jest jednoznacznie uwzględnione, że jej przedstawiciele mogą powstawać w inny sposób oznacza to, że po prostu się rodzą (tak jak Ludzie).




Istoty z Krainy Luster


Rasy  O6F0e2S

Marionetki
– Jak sama nazwa sugeruje, są to żywe lalki. Ich twórcami są Marionetkarze, preparujący zarówno ich ciała, jak i dusze. Marionetki nie potrzebują ludzkiego jedzenia, picia ani tlenu, są zupełnie samowystarczalne. Każda z nich ma swój własny, magiczny kluczyk, po nakręceniu którym ożywa. Lalki posiadają najczęściej ludzkie rozmiary, choć spotyka się i takie o normalnej, zabawkowej wielkości. Od zwykłego Człowieka najłatwiej ją odróżnić po lalkowych (okrągłych) stawach oraz dziurce na kluczyk. Wyjątkowo, nie tylko za sprawą Twórców Marionetki pojawiają się w Krainie Luster – zapomniane lalki czy zgubione przytulanki, jeśli trafią za drugą stronę Lustra, przy odrobinie szczęścia także ożywają. Wtedy na ich skórze widoczne są szwy w miejscach zszycia materiału bądź też zwierzęce atrybuty z pluszu (jak choćby królicze uszy).
Pierwotnie Marionetki były zależne od Marionetkarzy, ale po Wojnie z Ludźmi uniezależniły się. Nadal jednak każda z nich może zawrzeć z Marionetkarzem kontrakt, wzmacniając tym samym jego i swoją moc.


Rasy  RL6oelP

Marionetkarze
– To ludzie wyjątkowo tajemniczy. Twórcy Marionetek, którzy zostali obdarzeni wręcz boską mocą tchnienia życia w przedmioty martwe. Jedynie między sobą przekazują sekrety odnośnie tworzenia doskonałych istot, za jakie mają swoje żywe Lalki. Niektórzy opiekują się Marionetkami i traktują je jak członków rodziny, dla innych zaś są jedynie żywą bronią – tą zasadą kierują się zwłaszcza grupy dążące do ponownej wojny z Ludźmi. Bardzo często Marionetkarze tworzą lalki na podobieństwo ukochanej zmarłej osoby, nie mogąc poradzić sobie z jej utratą. Wyglądem nie różnią się absolutnie niczym od przeciętnego człowieka i jedynie magiczne umiejętności odróżniają ich od mieszkańców Ziemi.


Rasy  242g2gz

Kapelusznicy
– Najbardziej ekscentryczne i szalone istoty zamieszkujące Krainę Luster. Z pozoru niezbyt różnią się od Ludzi czy innych istot, jednak po chwili już widać (i czuć), że odróżnia ich wyjątkowo dziwaczne zachowanie i oczywiście, Kapelusz. Tak, każdy Kapelusznik bez wyjątku posiada swój wyjątkowy kapelusz, a jego rozmiary i wygląd zależą wyłącznie od osobowości i upodobań właściciela. Dodatkowo, mają one pewną niezwykłą właściwość, a mianowicie – nie posiadają dna. Kapelusznicy mogą chować w nich tyle rzeczy, ile tylko zechcą. Członkowie tej rasy miewają także tendencję do pojawiania się i znikania w najmniej odpowiednich momentach oraz do organizowania najbardziej wystawnych i zapadających w pamięć przyjęć. Na ich szalonych podwieczorkach chciałby gościć każdy mieszkaniec drugiej strony Lustra.
Parasolnicy
– Nie jest jasne kiedy i skąd wzięli się Parasolnicy. Żyli w środowisku o łagodnym klimacie, jednak kiedy ten zaczął się zmieniać, potrzebowali czegoś solidniejszego niż Kapelusz. Są odmienną kulturą od Kapeluszników; upodobali sobie parasole zamiast nakrycia głowy. Niekoniecznie są gorsi, raczej zdecydowanie inni, a dodatkowo niewielu już ich zostało. Jest to spowodowane parasolniczym potencjałem bojowym, który był chętnie wykorzystywany podczas Wojny.
By otrzymać tę podrasę wymagana jest dłuższa historia postaci oraz uzyskanie zgody Administracji.



Rasy  KxID56n

Dachowcy
– Najprościej mówiąc, pół ludzie – pół koty. Każdy Dachowiec posiada pewne cechy ludzkie i kocie. Mogą to być kocie uszy, ogon, wąsy, jak nawet i cała głowa. Zdarzają się nawet Dachowcy wyglądający zupełnie, jak zwyczajne koty, tyle, że znające ludzką mowę. Są to stworzenia bardzo zwinne i posiadające niezwykły wzrok, umożliwiający im widzenie w mrokach nocy. Ich domeną jest neutralność. Nigdy nie mieszają się w żadne konflikty, ażeby przypadkiem sobie nie zaszkodzić. Słyną przede wszystkim ze swojej muzyki. To prawdziwi artyści, którzy swą grą od lat oczarowują wszystkie trzy światy. Zazwyczaj Dachowcy wędrują po Krainie Luster obdarowując ludzi swoją muzyką, psocąc lub też pracują jako... zwierzątka domowe. Tak, właśnie. Bardzo się je ceni także w tym fachu, bo któż nie chciałby przytulić się do takiego słodkiego koteczka?


Rasy  31EJAb0

Cienie
– Nazwani tak głównie z powodu swojej mrocznej natury, ale nie tylko. Te istoty nie rzucają cienia, przez co powstały plotki, jakoby narodzili się z cieni pradawnych istot, które odłączyły się od ciał. Są to jednak zwykłe bajki. Cienie są bardzo tajemniczy i nie lubią zbytnio się wyróżniać. Najczęściej pokazują się nocą, kiedy to wychodzą na łowy – żerować na snach innych istot. Podobnie jak Marionetki, nie potrzebują ludzkiego jedzenia. Odżywiają się wyłącznie snami, które wykradają, gdy ofiary pogrążone są w głębokim śnie. Pożeranie snu można porównać do wampiryzmu energetycznego, gdyż marzenia senne właśnie w podobny sposób „ładują” Cienie. Potrafią wykorzystywać umiejętność swobodnego poruszania się po Krainie Snów do podróżowania pomiędzy obiema stronami lustra. Z wyglądu przypominają ludzi. Większość charakteryzuje przeraźliwie blada cera i bardzo mocno czerwone oczy, jednak nie jest to żadną regułą. Tak więc uważajcie, kogo zapraszacie w progi swych domostw.


Rasy  TcxTu6h

Cyrkowcy
– Istoty stworzone przez naukowców z organizacji MORIA w czasie pierwszej wojny Krainy Luster z ludźmi. Poniekąd nieudana próba stworzenia własnych odmian stworzeń magicznych, ale także owoc ludzkiej chęci poznania mechanizmów działania ich organizmów. Po zwycięstwie odniesionym przez Krainę skorzystali z okazji i uciekli z laboratoriów. Są dość dziwnymi tworami, bo połączeniem ludzi i istot magicznych lub jednych magicznych z innymi. Często ich ciała pokryte są bliznami w miejscach, gdzie były zszywane. Mogą też być w wielu miejscach zdeformowani, np. posiadać zwierzęce lub Marionetkowe części ciała, mieć dwie głowy, dziwny (przykładowo, niebieski) kolor skóry. Przeżyli bardzo wiele nieludzkich eksperymentów, byli więzieni i bez wątpienia wiedzą co to ból. Często wydarzenia te tak mocno wpływały na ich psychikę, że stawali się niepoczytalni, toteż lepiej się ich wystrzegać.
Obecnie większość z nich zamieszkuje w Krainie Luster, jednak wciąż grupki Cyrkowców mieszkają w Świecie Ludzi. Zwykle można ich spotkać w cyrkach, gdzie ich dziwactwa uchodzą za atuty.


Rasy  JA4VXZK

Upiorna Arystokracja
– Niewiele różnią się od zwykłej, ludzkiej arystokracji. Należą do najbogatszych istot z Krainie Luster. Sami trzymają się z daleka od wszelkich wojen, jedynie wspierając armię finansowo, jeżeli jest to absolutnie konieczne. Nie lubią mieszać się w sprawy, które mogłyby zaszkodzić im i ich wielkim majątkom. Często są w jakiś sposób powiązanie ze Stowarzyszeniem Czarnej Róży.
W większości wyglądają jak zwykli ludzie, poza jednym „małym” detalem – każdy Upiorny Arystokrata posiada na głowie parę rogów. Ich wielkość, kolor i kształt są najróżniejsze, zależą tylko i wyłącznie od właściciela. Wszyscy mają także dodatkową, wrodzoną moc chroniącą przed atakami mentalnymi, czyli blokadę umysłu.
Na Upiornego Arystokratę potrzeba dłuższej historii postaci!


Rasy  PUFnYMw

Baśniopisarze
– Ponoć najstarsza, a zarazem najbardziej podziwiana rasa zamieszkująca Krainę Luster. To właśnie pierwszym, potężnym Baśniopisarzom przypisuje się stworzenie tego świata. Ponoć jest on materializacją jednego z ich dzieł, jednak mało kto wierzy w tę legendę. Baśniopisarze to istoty dość ekscentryczne, a zarazem bardzo tajemnicze. Rasa ta nie jest też zbyt liczna. Istoty te cechują przede wszystkim wieczne huśtawki nastrojów, a także ogromne zamiłowanie do sztuki. Jak nie poezji, to malarstwa, jak nie malarstwa, to pisarstwa. Co zaś się tyczy ich wyglądu, kształtem przypominają najzwyklejszych ludzi. To, co ich wyróżnia to kolory. Włosy i oczy Baśniopisarzy zwykle przybierają abstrakcyjne barwy, koniecznie kilka na raz.


Rasy  EKm0K9Z

Lunatycy
– Istoty zamieszkujące Szkarłatną Otchłań. Są swego rodzaju posłańcami – łącznikami pomiędzy światem ludzi i Krainą Luster. Podczas wojny ogrywają rolę szpiegów, zaś gdy nastaną czasy pokoju podróżują między światami zbierając informacje, które później zapisują w swoich księgach. W ten sposób ludzie mogą dowiedzieć się więcej o Krainie Luster i odwrotnie. Dla Lunatyków nie istnieje miejsce niedostępne ani sekret nie do odkrycia. Wiedzą absolutnie wszystko, są najlepiej poinformowanymi istotami we wszystkich trzech światach. Ciągle w biegu, ciągle odkrywają coraz to nowsze tajemnice. Plotki głoszą, że rzeczą odróżniającą ich wygląd od ludzkiego jest kolor... krwi. Podobno ma błękitną barwę, ale któż to wie? Tylko sami Lunatycy.


Rasy  2PP0NOd

Szklani Ludzie
– Istoty te zamieszkują obrzeża Szkarłatnej Otchłani. Żyją na uboczu, trzymają się z daleka od innych istot. Są bardzo nieufne i same uważają siebie za innych od całej reszty. Nikt w zasadzie nie wie dlaczego myślą tak żyjąc w świecie pełnym dziwów, jednak takie przekonania od zawsze panowały pośród Szklanych Ludzi. Jedni uważają swój gatunek za wyrzutków, inni wprost przeciwnie, za niekoronowaną rasę panów, która nie powinna zadawać się z nienależącym doń motłochem. Mało kto w ogóle wie o ich istnieniu. Istoty te od zawsze stanowiły dla wszystkich zagadkę. Nawet Lunatycy nie mają w swych księgach wielu zapisów na temat Szklanych Ludzi. Co się tyczy ich wyglądu, cechuje ich przede wszystkim skóra przypominająca szkło – prawie przezroczysta (czasem mogą prześwitywać przez nią organy wewnętrzne) i zimna jak lód w dotyku oraz w większości przypadków, bardzo jasne, wręcz białe włosy. Rany zadane tym istotom często przypominają bardziej pęknięcia na porcelanie niż skaleczone ciało.



Mieszkańcy Świata Ludzi


Rasy  IrUc6eK

Ludzie
– Postawieni obok istot z Krainy Luster, wydają się słabi i bezbronni. Nic bardziej mylnego! Choć nie posiadają żadnych mocy magicznych, w przeciwieństwie do mieszkańców zza drugiej strony lustra, potrafią wytwarzać rozmaitą broń do walki z nimi. Ludzi można podzielić na dążących do zawładnięcia Krainą Luster, żyjących w nieświadomości jej istnienia i chcących dowiedzieć się o niej jak najwięcej.


Rasy  McuVBnc

Strachy
– Mimo iż są to istoty magiczne, zamieszkują w Świecie Ludzi. Dlaczego? Otóż w Krainie Luster nikt ich nie chce, zostali wygnani za żerowanie na ludzkich uczuciach, a pośród ludzi mogli znaleźć miłe schronienie. Strachy są to pół-duchy. Istoty magiczne, które już raz umarły, jednak odrodziły się na nowo. Na pozór wyglądają zupełnie jak zwyczajni ludzie bądź istoty magiczne, którymi byli, jednak często znienacka stają się półprzezroczyści. Zwykle w najmniej odpowiednich momentach. Strachy po śmierci zostały „wyprane” z emocji i by coś poczuć, muszą owe uczucia ukraść innej istocie. Żywią się one właśnie ludzkimi emocjami, które pobierają, gdy znajdą się w pobliżu ofiary. Niektóre Strachy mają swoje ulubione rodzaje emocji, które z chęcią pożerają i tym samym, odczuwają.
Tę rasę można także otrzymać po fabularnej śmierci postaci (za wyjątkiem Marionetek).



Bezpańscy


Rasy  OOpnHWL

Opętańcy
– Dawniej zwykli ludzie, jednak nastąpiła u nich pewna mutacja. Winnym jest tu pewien pasożyt grasujący w Krainie Luster, przez miejscowych nazywany Anielską Klątwą. Tak więc Opętańcami zostają ludzie, którzy mieli okazję trafić na drugą stronę lustra. Dla istot magicznych jest on całkowicie niegroźny, jednak gdy zagnieździ się w ludzkim ciele, natychmiast rozrasta się przybierając wygląd skrzydeł. Nie są to jednak zwyczajne skrzydełka jak u mitycznych aniołów. Mogą one przybierać najróżniejsze kształty, kolory i rozmiary, w zależności od otoczenia, nastrojów czy wyglądu i usposobienia żywiciela. Na przykład mogą wyglądać jak olbrzymia pajęczyna, niczym zrobione z kości bądź kawałków kolorowego szkła, jak skrzydła motyla, ważki czy nietoperza. Dzięki nim istoty te mogą latać, niestety na bardzo krótkich dystansach, choć zdarzają się i posiadacze skrzydeł niezdolnych do lotu. U zainfekowanych ludzi często, choć nie zawsze, pojawiają się moce magiczne. Zaczynają się też starzeć nieco wolniej. Obecnie nie są znane sposoby pozbycia się Anielskiej Klątwy z organizmu. Nawet odcięte, skrzydła zawsze odrastają.


Rasy  98V9duo

Senne Zjawy
– Istoty te są uosobieniem ludzkich (i nie tylko) snów. W jakiś sposób udało im się opuścić Krainę Snów i przeniknąć do realnego świata. Być może uciekły w czasie pożerania snu przez Cienie, zostały przez nie wypuszczone albo w inny, sekretny sposób wydostały się z marzeń sennych. Stworzenia te nie należą do najliczniejszych, toteż wciąż owiane są aurą tajemnicy, jednak wszystkie istoty próbują jak najwięcej się o nich dowiedzieć. Stanowią także łakomy kąsek dla wszystkich Cieni, które mogą je pożreć, nawet gdy przebywają w tej postaci.
Część Sennych Zjaw wygląda jak zwyczajni ludzie, jednak całej reszcie daleko do normalności. Myślicie, że dziecięce opowiastki o strasznych potworach, pojawiających się nocą to wyłącznie efekt ich wybujałej wyobraźni? Skąd! Ten właśnie odsetek Zjaw Sennych stanowią najrozmaitsze senne mary, potwory i tym podobne. Mogą przybierać różne kształty i rozmiary, od małych duszków, po sporych rozmiarów monstra. Być może to właśnie one przyczyniły się do powstania wielu mitów i baśni.


Skryba
Skryba

Godność : Skryba
Wiek : Nieważny jest wiek
Wzrost / Waga : Któż by o to pytał
Aktualny ubiór : Jak na skrybę przystało
Pod ręką : Pióro, inkaust i Wielka Księga
Stan zdrowia : Zdrowy jak rybka

Liczba postów : 96
Dołączył : 02/11/2018

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach