Almanach Eliksirów

Go down

Pisanie autorstwa Skryba on Czw 28 Mar 2019, 03:49


Monstrualny Almanach


Przedstawiamy wybór najpopularniejszych (co nie znaczy najtańszych) eliksirów! Receptury
zostały zaczerpnięte z almanachów różnych alchemików, ale gwarantujemy stałą najwyższą jakość.


    Przed przystąpieniem do tworzenia mikstur zalecamy zapoznanie się poniższymi uwagami:

  • dla istot, które nie przyjmują pożywienia w popularnym tego słowa znaczeniu (Marionetki,
    Strachy, Cienie) zalecamy do składu każdego eliksiru dodać wazelinę, w efekcie czego powstanie
    maść o identycznym działaniu,

  • maści mogą używać wszystkie rasy,

  • eliksir wylany na skórę zadziała, ale jego efekt będzie słabszy i krótkotrwały (2 posty),

  • składniki można zbierać osobiście udając się na wycieczkę bądź kupując je w sklepie pani Margaret; wymagana konsultacja z MG,

  • jeśli postać nie posiada umiejętności potrzebnych do stworzenia eliksiru, o pomoc można poprosić osobę obytą z alchemią (lista postaci na końcu Almanachu) bądź udać się do wykwalifikowanego alchemika (poprosić o interwencję MG),

  • obowiązują także ogólne zasady warzenia eliksirów.



Kategoria C


Plasterek w Płynie
Właściwości fizyczne: pojedyncza dawka rzadkiego, bladozielonego płynu o lekko miętowym posmaku
Działanie: w ciągu 1 posta leczy zadrapania, oparzenia czy inne niezbyt poważne rany oraz działa jako całodzienny środek przeciwbólowy o średnio silnym działaniu. Efekt można kumulować. Nie uleczy jednak złamanej kości, a nadużywanie prowadzi do otumanienia i uodpornienia na eliksir.
Składniki: Makowiec Senny, 2 główki (Herbaciane Łąki lub obrzeża Cukierkowego Osiedla; uwaga: wdychanie wydobywających się oparów Makowca może prowadzić do narkolepsji), garść Żywej Trawy (Herbaciane Łąki; zaleca się łapać Trawę w czystych, pozbawionych tłumów obszarach), kilka kropel ekstraktu z mięty pieprzowej (KL, ŚL)

Koncentrat Osłabiający, tzw. Kołysanka
Właściwości fizyczne: fioletowawa, gęsta i lepka ciecz, dobrze rozpuszcza się w tłuszczach i utrzymuje na przedmiotach, smakuje anyżem
Działanie: obecność w organizmie powoduje utratę połowy sił na cały następny post
Składniki: Wykrwawnik Trupi, 2 nieuwiędłe kwiaty (Upiorne Miasteczko lub Mroczne Zaułki; uwaga: zapach z bliska wywołujący odruch wymiotny i łzawienie oczu), łyżka zimnego oleju, zmielone ziarenka z 1 gwiazdki anyżu (KL, SO, ŚL) – wszystko razem ucierać

Nalewka Miniaturyzacyjna
Właściwości fizyczne: o krwistoczerwonym kolorze, smaku i konsystencji czerwonego wina
Działanie: po wypiciu całej butelki postać może skurczyć się o 70%, jeden łyk pomniejszy o 25%. Zawartość: 3 łyki. Czas działania: 7 postów
Składniki: 45g lewej części Zmianogrzyba z Malinowego Lasu, 34ml spirytusu, 25ml wody, w której gotowały się rodzynki, 32g pasty kasztanowej

Eliksir Rozrostu
Właściwości fizyczne: przeźroczysta i lekko żółtawa, w smaku i zapachu przypomina białe wino z posmakiem kasztanów
Działanie: po wypiciu całej butelki postać może urosnąć o 70%, jeden łyk powiększy ją o 25%. Zawartość: 3 łyki. Czas działania: 7 postów
Składniki: 54g prawej części Zmianogrzyba z Malinowego Lasu, 43ml spirytusu, 52ml wody, w której gotowało się ciasto drożdżowe, 23g pasty z groszku

Serum zrozumienia
Właściwości fizyczne: płyn o intensywnej oranżowej barwie, piżmowej woni oraz jagodowym posmaku
Działanie: Pozwala na przełamanie wszelkich barier komunikacyjnych (zarówno językowych jak i gatunkowych) sprawiając iż nasz dialekt jest rozumiany przez osobę bądź stworzenie do którego się zwracamy i vice versa. Czas działania od 3 do 5  postów
Składniki: pióro Alpharda 1 szt. (Malinowy Las – KL), 70 ml białego rumu (KL, SO, ŚL), 76g korzenia jazgotnika (Ogród Strachu – SO), 20 dag płomiennych jagód (Herbaciane Łąki - KL)

Koncentrat przenikalności
Właściwości fizyczne: Bezbarwny płyn w którym unoszą się połyskliwe drobiny. Przyjemnie słodki w smaku, posiada intensywną woń alkoholu
Działanie: Eliksir sprawia, iż ciało zyskuje zdolność przenikania przez każdy rodzaj napotkanego materiału, zarówno organicznego jak i nieorganicznego. Kontrolowanie mocy jaką zapewnia magiczny płyn wymaga wysiłku umysłowego, czego skutkiem bywają przykre bóle głowy. Czas działania: 3 posty
Składniki: 30ml Spirytusu 60 %, (KL, SO, ŚL), 60, g cukru (KL, SO, ŚL), 10g diamentowego pyłu (KL, SO, ŚL), 13g sproszkowanych skrzydeł ważki (KL, SO, ŚL)


Kategoria B


Eliksir dwóch żywiołów
Właściwości fizyczne: mniejszy flakon – klarowna ciecz o karmazynowej barwie, zapach siarki; większy flakon – płyn o zapachu morskich alg, kolor oliwkowy
*Po połączeniu obu mikstur:
a) 1/2 zawartości mniejszej fiolki + 1/1 większej fiolki = otrzymujemy bezwonny eliksir o opalizującej fioletowej barwie i delikatnym słonym posmaku, właściwości dla żywiołu wody b) 1/2 zawartości dużej fiolki + 1/1 mniejszej fiolki = zyskujemy bezwonny eliksir o głębokim bursztynowym odcieniu oraz ostrym smaku, właściwości dla żywiołu ognia
Działanie:
a) Żywioł wody – pozwala na swobodne oddychanie pod wodą, ciało staje się niewrażliwe na ujemne temperatury. Czas działania od 4 do 6 postów
b) Żywioł ognia – sprawia iż ciało nie podlega procesowi spalania i staje się niewrażliwe na wysokie temperatury. Czas działania od 4 do 6 postów
Składniki: 45g błękitnych wodorostów (Wybrzeża Morza Łez - KL), 22g Siarki (Kryształowe Pustkowie – KL), 1l Absyntu 80% (Miasto Lalek – KL), 40g płatki kwiatów cierpiętnicy (Ogrody Strachu – SO), 15g ikry salamandry płomiennej (Malinowy Las - KL)

Ekstrakt Prawdy
Właściwości fizyczne: Gęsty i mętny płyn o jadowicie zielonym kolorze, cierpki w smaku, ziołowy zapach
Działanie: Po podaniu ekstraktu zatraca się możliwość przeinaczania faktów. Substancja zmusza do bezwiednego mówienia prawdy, często prowadzi też do słowotoku. Czas działania: 4 posty
Składniki: 80g czarnego miodu (Herbaciane Łąki – KL), 15g skórki szmaragdowych muchomorów (Kryształowe Pustkowie), 52g sproszkowanego bursztynu (Morze Łez – KL), 5 gr mysiego móżdżku (KL, SO, ŚL)

Nalewka wspólnych myśli
Właściwości fizyczne: Klarowny płyn o malinowej barwie, kwaśny w smaku, zapach przywodzi na myśl cytrusy
Działanie: Magiczna substancja, po której spożyciu zyskuje się zdolność zbliżoną do telepatii. Osoby, które zdecydowały się na użycie eliksiru, mogą porozumiewać się bez użycia słów. Nalewka może połączyć ze sobą nie więcej już trzy umysły jednocześnie. Czas działania: 5 postów dla 2 osób, 3 posty dla trzech osób
Składniki: 30ml soku z cytryny (KL, SO, ŚL), 5g sproszkowanych pazurów Rawnara (KL, SO,
ŚL), 90ml nalewki malinowej (KL, SO, ŚL), 20g sproszkowanego agatu (KL – Kryształowe
Pustkowie), 50g sproszkowanych rubinowych pszczół (Herbaciane Łąki – KL)

Eliksir Uludziowiający
Właściwości fizyczne: różowy z połyskującymi drobinami, w konsystencji rzadkiej zawiesiny, smakuje i pachnie jak wata cukrowa
Działanie: na czas 8 postów postać wygląda jak zwykły Człowiek (dotyczy to cech typowo kosmetycznych jak zmiana koloru oczu, ale również zniknięcia ewentualnych dodatkowych kończyn, choć są one wtedy niewidzialne, a nie przestają istnieć)
Składniki: 1 sztuka koniczyny rosnącej w ŚL, 25g Różowej Bulwy z Malinowego Lasu, 2 rajskie jabłka rosnące w Mieście Lalek (uwaga! mogą gryźć!), 418ml gazowanej wody

Eliksir Cielisty
Właściwości fizyczne: brązowy rzadki płyn, śmierdzi kurzem, ale smakuje całkiem jak smażony kurczak
Działanie:
przez 5 postów postać przybiera wygląd osoby, która była jednym ze składników eliksiru (głos się nie zmienia)
Składniki: 1,7g ciała osoby, której wygląd chcemy przyjąć (włosów, skóry, mięśni, krwi itd.), 108ml wody z Morza Łez, 108 ziaren piasku z Namalowanej Pustyni, eliksir powinien być mieszany 108 razy w prawo pędzelkiem z Namalowanej Pustyni

Eliksir Nie-Ma-linowy lub Eliksir Nie-Ma
Właściwości fizyczne: brak smaku, zapachu, jest przeźroczysty i bardzo lekki, żeby sprawdzić, czy jest w butelce, należy nią potrząsnąć
Działanie: na 4 do 6 postów postać staje się całkowicie niewidzialna, choć nadal ją słychać
Składniki: 40g Nie-Ma-lin z Malinowego Lasu (owoce są przeźroczyste, ale istnieją!), 3 łzy Szklanego Człowieka, 11g sproszkowanego szkła z dowolnego okna, 36 łyżeczek przegotowanej wody

Wywar Kentaczdisa
Właściwości fizyczne: ciemnofioletowy, o konsystencji rzadkiego kisielu, bardzo kwaśny w smaku i o lekkiej woni ziemi po deszczu
Działanie: może trwać nieaktywny 13 fabularnych godzin po wypiciu i aktywuje się samodzielnie po tym, jak postać zostanie zaatakowana, potem chroni przez 4 posty i przestaje działać. Daje niewrażliwość na obrażenia fizyczne bądź magiczne w zależności od tego, które pierwsze uderzą. Jeśli uderzą razem, zawsze uodparnia na ataki magiczne.
Składniki: 397ml kisielu porzeczkowego, 9g trzciny z Nawiedzonych Mokradeł, 14 łyżek soku z brzozy, 3 szczypty ziemi z cmentarza

Eliksir Leczo
Właściwości fizyczne: zielona ciecz pachnąca odrzucającą mieszanką czosnku, miodu, cytryny i gorzkiej herbaty – nie czarujmy się, smakuje tak samo okropnie jak pachnie
Działanie: po wypiciu pozwala na niemal błyskawiczne zasklepienie się nawet głębokich ran lub skraca do zera czas odpoczynku po użyciu umiejętności
Składniki: 151ml czekolady z Czekoladowego Jeziora z Malinowego Lasu, 74ml wyciągu z liści Herbatnikości z Herbacianych Łąk, 14g czosnku, 48ml mleka krowiego, 3 i pół kropli soku z cytryny lub pigwy


Lista postaci zdolnych uwarzyć eliksir:


❖ Eliot
❖ Gawain Keer
❖ Kessler (tylko trucizny)
❖ Morgana
❖ Soph
❖ Mari
❖ Seamair
❖ Astra
❖ Erika
❖ Akihiko

Jeśli brakuje Twojej postaci na liście, zgłoś to do Administracji.

Skryba
Skryba

Godność : Skryba
Wiek : Nieważny jest wiek
Wzrost / Waga : Któż by o to pytał
Aktualny ubiór : Jak na skrybę przystało
Pod ręką : Pióro, inkaust i Wielka Księga
Stan zdrowia : Zdrowy jak rybka

Liczba postów : 92
Dołączył : 02/11/2018

Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach